Már működik a kormányablak a Nyugatiban

„Az utazóközönség már január 25-től, a tesztüzem alatt is felkeresheti a Nyugati pályaudvaron kialakított új kormányablakot – mondta el György István a Rádió Orienten. A budapesti kormánymegbízott hozzátette: további egy integrált ügyfélközpont és egy Gépjármű Ügyintézési Pont kiépítése is folyamatban van a fővárosban.

Január végén kezdte meg működését a Nyugati pályaudvaron kiépített kormányablak, amellyel immár 29-re emelkedett a budapesti integrált ügyfélközpontok száma. Az utazóközönség már a tesztüzem alatt is felkeresheti az új hivatali helységet, a hivatalos átadóra azonban majd csak a sikeres próbaüzem után kerülhet sor – mondta el György István. A szakember hozzátette: előrehaladott állapotban van a Keleti pályaudvaron folyó beruházás is, de az ottani kormányablak megnyitásának időpontjáról még nem döntött a Miniszterelnökség.

A fővárosi kormánymegbízott beszámolt arról is, hogy egy Gépjármű Ügyintézési Pont kialakítása is folyamatban van a XVIII. kerületben. Ez a hivatal csak járműügyekben fogadja majd az ügyfeleket. A központ fizikai kialakítását már befejezték, azonban különböző informatikai fejlesztésekre még szükség van, ami néhány hónapot még igénybe fog venni. A tervek szerint 2018 utolsó negyedévében ez a hivatal is megkezdheti működését ‒ vázolta.

Nagy lépésekben halad az elektronikus közigazgatás megteremtése. Az a cél, hogy egyre több olyan ügytípus legyen, amelyeket az ügyfél akár otthonról egy laptoppal is el tud indítani ‒ mutatott rá a Rádió Orient vendége. Hozzátette: a paradigmaváltás tulajdonképpen abban áll, hogy megtörténik a kormányhivatalokban a területi közigazgatási rendszerek elektronizálása. Hazánkban jelenleg is több mint 300 szakrendszer működik, melyek nem kompatibilisek egymással. A jelenleg futó projektek célja, hogy megteremtsék az informatikai kapcsolatot közöttük, és ezáltal egyszerűbbé és gyorsabbá, egyre ügyfélbarátabbá váljon a közigazgatás.

György István beszámolt arról is, hogy januártól hét budapesti kormányablakban nyitott ügyintézési pontot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal. Itt az állampolgárok a szokásos kormányablakokban intézhető több mint 1600 ügytípus mellett már különböző adóügyeiket is intézhetik.

A kormányablakokban nyíló NAV ügyfélpontok létrehozásával teljesedik ki az egyablakos ügyintézés, hiszen ezeken az ügyfélszolgálatokon szinte valamennyi állammal kapcsolatos ügy egy helyszínen elintézhető.”

Forrás:
Már működik a kormányablak a Nyugatiban; OrientPress; 2018. január 31.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar, közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.