Újabb szakaszába léphet az elektronikus ügyintézés, megvalósítási szakaszba lépett a “Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése” kiemelt projekt

„A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. vezette projekt keretében továbbfejlesztett Szabályozott Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatásokkal (SZEÜSZ) biztosítható az elektronikus ügyintézés hatékonyságának növelése, az adminisztratív terhek csökkentése. Az 1,207 milliárd forint európai uniós támogatásból megvalósuló fejlesztések révén a lakosság és a vállalkozások, valamint az elektronikus ügyintézést biztosító szervek költséghatékonyabban és kényelmesebben intézhetik ügyeiket.

2017. december 11-én aláírt támogatási szerződéssel megvalósítási szakaszába lépett a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 – 2016 – 00027 azonosítószámú projekt, amelynek célja a Szabályozott Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatások körének bővítése, a hozzáférés javítása, átlátható, egyszerűen kezelhető és a felhasználói igényekhez igazodó szolgáltatások nyújtása a lakosság, a vállalkozások, valamint az elektronikus ügyintézést biztosító szervek számára.

A fejlesztések az alábbi, már korábban létrehozott és jelenleg működő szolgáltatásokat érintik:

  • Összerendelési Nyilvántartás (ÖNY)
  • Rendelkezési Nyilvántartás (RNY)
  • Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER)
  • Részleges Kódú Telefonos Azonosítás (RKTA)
  • Időszaki Értesítési Szolgáltatás (RÉR)

A fejlesztést kivitelező konzorcium infokommunikációs technológiai lehetőségekre támaszkodik, így az elektronikus szolgáltatásoknak nem csak a mennyiségét, de a minőségét is javítja, ami közvetve hozzájárul az állampolgárok életminőségének javításához.

A projekt kiemelt célja az is, hogy felhívja mind a lakosság, mind a vállalkozók figyelmét a megújult szolgáltatások előnyeire. A projekt költségvetése 1,207 milliárd forint, vissza nem térítendő támogatás, melyet a Közigazgatás-és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program keretében az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosít…[NISZ]”

„Idén januártól jogszabály írja elő, hogy a közigazgatási intézményeknek át kell térniük az elektronikus ügyintézésre. Ennek részeként indult el az a projekt, amely a tervek szerint az év végén zárulhat le.

Bővítenék is, egyszerűsítenék is
A megbízást a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. vezette konzorcium nyerte el, amelynek tagja még az Idomsoft és a Kormányzati informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ), utóbbi szervezet a projekt minõségbiztosító partnere. Az 1,2 milliárd forint európai uniós támogatásból megvalósuló fejlesztések révén bővülnek a valamilyen szinten már rendelkezésre álló e-ügyintézési szolgáltatások, célja továbbá ezek átláthatóbbá tétele és kezelésük egyszerűsítése.

Ezek nyomán az e-ügyintézésben érintett lakosság és a vállalkozások, illetve az elektronikus ügyintézést biztosító állami és önkormányzati szervek költséghatékonyabban és kényelmesebben intézhetik az ügyeket. Az eddigi szigetszerű működési modellt szabványos központi e-szolgáltatások váltják fel – emelte ki a projektindító tájékoztatón Szikora Attila projektvezetõ.

Fejlesztendő ötös
Elhangzott, hogy a fejlesztések az alábbi, már korábban létrehozott öt szolgáltatást érintik.

  • A kifelé láthatatlan szolgáltatásnak minősülõ Összerendelési Nyilvántartás (ÖNY) az e-közigazgatási szervekhez fordulók azonosítását szolgálja. A fejlesztés az adatszolgáltatás hatékonyságát javítja.
  • A Rendelkezési Nyilvántartás (RNY), ami például az okmányirodákban zajló hivatalos dokumentumokkal kapcsolatos ügyintézésekre vonatkozó ügyfélmeghatalmazásokat jelenti, 2015-től magánszemélyek számára már hozzáférhető. A fejlesztés ezt terjeszti ki a vállalkozásokra is, amelyek ezt januártól már élesben használhatják.
  • A 2011-tõl élő Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) meglévő moduljait kényelmi funkciókkal korszerűsítik tovább a projekt keretében, és az a későbbiekben többnyelvű felülettel is bõvül.
  • Hivatali ügyeket 2015-től lehetett már telefonon is intézni, de ahhoz előtte az ügyfélnek az okmányirodában kellett személyesen regisztrálnia magát erre a szolgáltatásra. A Részleges Kódú Telefonos Azonosítás (RKTA) regisztrációja a jövőben online módon is elérhető lesz.
  • Az ötödik szolgáltatási elem az Idõszaki Értesítési Szolgáltatás (RÉR), amely a bankszámlakivonatokhoz hasonlóan rendszeres időszakonként tájékoztatást küld az ügyfélnek a korábbi ügyintézési lépéseiről. A rendszer ezt ma még emailben teszi meg, a cél, hogy a jövőben biztonságosabb értesítési csatornákon, például ügyfélkapus tárhelyen keresztül jusson el a szükséges információ.

Lesz kampány is
A projekt a továbbfejlesztések mellett foglalkozik a SZEÜSZ-höz csatlakozó szervezetek számára kidolgozandó módszertannal. Továbbá kiemelt cél az is, hogy felhívják mind a lakosság, mind a vállalkozók figyelmét a megújult szolgáltatások elõnyeire. Ennek érdekében 2018 második felében a szolgáltatások népszerűsítését célzó edukációs kampány indul.[Bitport]”

Forrás:
Megvalósítási szakaszba lépett a “Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése” kiemelt projekt; NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.; 2018. március 2.
Kényelmesebbé válhat az e-ügyintézés; Sági Gyöngyi; Bitport.hu; 2018. március 2.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar, közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.