gazdaságközigazgatás: magyarközigazgatási informatikatörvények, határozatok

Kincstári könyvvezetési szolgáltatás az önkormányzatok és szervezeteik számára (pilot)

Szerző: 2018. november 12.No Comments

„A Kormány
1. egyetért a helyi önkormányzat és az általa alapított költségvetési szerv, valamint a helyi nemzetiségi önkormányzat és az általa alapított költségvetési szerv számára biztosítandó kincstári könyvvezetési szolgáltatás lehetőségének vizsgálatával;

2. felhívja a pénzügyminisztert, hogy
a) az önkormányzati ASP rendszeren keresztül, a Magyar Államkincstár útján, az IdomSoft Zrt. bevonásával, pilot projekt keretében biztosítsa a kincstári könyvvezetési szolgáltatás lehetőségét a pilot projektben részt vevő, háromezer fő lakosságszámot el nem érő települési önkormányzatok és költségvetési szerveik, a nemzetiségi önkormányzatok és költségvetési szerveik, valamint az önkormányzati társulások és költségvetési szerveik számára,
b) a pilot projekt tapasztalatairól számoljon be, és készítsen javaslatot a Kormány részére a kincstári könyvvezetési szolgáltatás országos kiterjesztésének lehetőségeiről.
Felelős: pénzügyminiszter
Határidő: az a) pont tekintetében 2019. március 31.
a b) pont tekintetében 2020. június 30.”

Forrás:
A Kormány 1562/2018. (XI. 10.) Korm. határozata a helyi önkormányzatok és az általuk alapított költségvetési szervek, a helyi nemzetiségi önkormányzatok és az általuk alapított költségvetési szervek, valamint az önkormányzati társulások és az általuk alapított költségvetési szervek részére biztosított kincstári könyvvezetési szolgáltatás kialakításáról; Magyar Közlöny; 2018. évi 172. szám; 2018. november 10; 31344-31345. oldalak (PDF)
Lásd még: A Kormány 207/2018. (XI. 10.) Korm. rendelete az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet és a Magyar Államkincstárról szóló 310/2017. (X. 31.) Korm. rendelet módosításáról. Magyar Közlöny; 2018. évi 172. szám; 2018. november 10; 31340-31341. oldalak