Skip to main content
informatikaközigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Megújult a Rendőrségi Útinformációs Rendszer

Szerző: 2019. június 30.No Comments

„Töltse le és fedezze fel a RUTIN okostelefon-alkalmazás legújabb verzióját, amiben kizárólag a hivatalos szervek valós útinformációi jelennek meg. Az applikáció saját navigációs modulja elkerüli a lezárásokat az útvonaltervezéskor, ezzel is segít önnek megtalálni az ideális útvonalat. A fejlesztés az inNOVA projekt keretében valósult meg, amely teljes, vissza nem térítendő európai uniós támogatásának összege 5,148 milliárd forint.

A RUTIN egy, az úton lévőket segítő rendőrségi applikáció, amely új verziója a Google Play és App Store online áruházakból ingyenesen letölthető. (Androidos eszközökhöz már most is elérhető, iOS platformra hamarosan érkezik a frissített app.) A közlekedőket arra biztatjuk, hogy próbálják ki és használják az okostelefon-alkalmazást. A megújítása során a RUTIN adatforrásai és funkciói is bővültek:

  • a rendőrség baleseti értesítései mellett immáron megjelennek
  • a Budapesti Közlekedési Központ
  • és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. forgalomkorlátozási információi,
  • továbbá mindezen adatok beépülnek az újonnan fejlesztett navigációs modulba is,
  • amely az útvonal tervezésekor figyelembe veszi, elkerüli az útlezárásokat.

Az applikáció kizárólag a hivatalos szervektől származó, valós információkra épít, nem tartalmaz felhasználói jelzéseket. A különböző forgalmirend-változásokról, forgalomkorlátozásokról, fél- vagy egészpályás útlezárásokról többféle módon is tájékozódhat: megtekintheti azokat egyszerű térképnézetben, vagy kiválaszthatja, hogy milyen típusú eseményekről érkezzenek majd a jövőben push üzenetek a telefonjára. Ekkor megadhatja azt is, hogy mely megyéről, autópályáról vagy az aktuális pozíciójához mérten hány kilométer sugarú területről szeretne értesítéseket kapni. A személyre szabhatóság abban is fejlődött, hogy a navigáció használatakor elmentheti kedvenc útvonalait, amelyekre szintén beállíthat forgalmi figyelmeztetéseket.

A korábbi RUTIN-t 2015 augusztusában mutattuk be, azóta csak kisebb módosításokat kapott. A megújítására az inNOVA projekt (KÖFOP-1.0.0–VEKOP-15-2016-00028) keretében nyílt lehetőség.

Az inNOVA projekt a rendőrségi infrastruktúra elektronikus feldolgozó képességének bővítése, a rendészeti tevékenységekhez kapcsolódó hatósági ügyek továbbfejlesztésére irányult, a Széchenyi 2020 program keretében a Belügyminisztérium vezette konzorcium valósította meg.”

Forrás:
Megújult a Rendőrségi Útinformációs Rendszer; A Magyar Rendőrség hivatalos honlapja; 2019. június 28.
Lásd még: InNova projekt; A Magyar Rendőrség hivatalos
honlapja; 2017.május 25.
„InNova projekt ismertetése

Projekt címe és azonosítója: Rendészeti tevékenységekhez kapcsolódó hatósági ügyek továbbfejlesztése, a hozzá kapcsolódó elektronikus feldolgozó képesség bővítésével (InNova), KÖFOP-1.0.0–VEKOP-15-2016-00028
Kedvezményezett: Belügyminisztérium
Konzorciumi tagok: Országos Rendőr-főkapitányság, NISZ Nemzeti Infokommunikációs és Szolgáltató Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, IdomSoft Informatikai Zrt.
Támogatás összege: 5 148 000 000 Ft
Támogatás intenzitása: 100%

A projekt a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program (KÖFOP) 1. prioritásán belül valósul meg, 2019. június 30-án zárul.

A projektben megvalósuló fejlesztések elsődleges célja az európai uniós elvárásoknak megfelelő színvonalú, online szolgáltatások nyújtásához szükséges naprakész, fejlett és hatékony informatikai háttér biztosítása, amelynek következtében az ügyfél az ügyintézésre szánt idő és költségek jelentős csökkenése mellett intézheti ügyeit. Az elektronizált közigazgatási hatósági eljárások segítségével gyorsabb, hatékonyabb és kényelmesebb ügyintézés válik lehetővé, erősítve ezáltal a rendőrség szolgáltatói jellegét.

Az InNova projekt főbb célkitűzései:

  • A rendőrség elektronikus képességeinek továbbfejlesztésével az állampolgárok, ügyfelek elégedettségének növelése, és átláthatóbb ügymenetkezelés megvalósítása a hatósági eljárások során.
  • Az elektronikus fizetés továbbfejlesztésével és az újabb fizetési lehetőségek bevezetésével az ügyintézés átfutási idejének csökkentése, az ügyfelek komfortérzetének növelése.
  • Gyorsabb, hatékonyabb és a kor követelményeinek megfelelő tájékoztatási felületek kialakítása a meghatározott területeken.
  • Hardver eszközök és licencek beszerzése a fejlesztés során elkészülő informatikai rendszerek működését biztosító infrastruktúra kialakítására a Kormányzati Adatközpontban.
  • A rendőrség közterületi szolgálatot ellátó személyi állományának felszerelése olyan okoseszközökkel, amelyek – többek között – alkalmasak a helyszínen kiszabott közigazgatási bírság megfizetésére.

Az ügyfélre adminisztratív terhet rovó közigazgatási hatósági eljárások – lehetőség szerint minél szélesebb körben – elektronikus útra történő terelésével csökken az ügyfelek lehetőségeit korlátozó bürokrácia, visszaszorul a sárga csekk használata, és előtérbe kerülnek az elektronikus fizetési megoldások. Az InNova projekt során tervezett fejlesztés többek között az alábbi hatósági eljárások 4-es szintű elektronizálását tervezi megvalósítani: a közbiztonságra veszélyes egyes eszközök és anyagok előállításával, forgalmazásával és felhasználásával kapcsolatos hatósági feladatok (fegyverengedélyügyek, pirotechnikával és robbanóanyagokkal, valamint atomenergiával kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek), továbbá a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység engedélyezése és felügyelete. A közlekedésrendészeti szakterületet érintően megtörténik majd a meglévő hatósági folyamatok elektronizálásának magasabb szintre emelése, amely a hivatalból és a kérelemre indult közigazgatási hatósági eljárások során is kiterjeszti az online ügyintézés lehetőségeit.”