„Bizalom, jólét és elégedettség a közszolgáltatásokkal
A közintézményekbe vetett bizalom, a közös jólét szintje és a közszolgáltatásokkal való elégedettség fontos mércéi a közigazgatás minőségének. Ezek tükrözik mind a kormányzatnak a lakosság támogatására irányuló intézkedéseinek eredményeit, mind az embereknek a kormányzat politikai döntéshozatali és végrehajtási kompetenciájáról alkotott véleményét, valamint a közintézmények és képviselőik viselkedésével kapcsolatos elvárásaikat.
Az oktatási és képzési lehetőségek segítik a fiatalokat abban, hogy részesüljenek a gazdasági növekedésből, és lehetővé teszik számukra, hogy teljes mértékben részt vegyenek a társadalom életében. 2023-ban a magyarországi fiatalok 11,8%-a nem volt foglalkoztatott, nem tanult és nem vett részt képzésben (employment, education, or training, NEET), ami megegyezik az OECD-átlaggal (12,6%). A NEET-ek aránya Magyarországon 2012 óta csökken, amikor még 19,3% volt.
Eredmények jó kormányzási gyakorlatokkal
A jó kormányzás elengedhetetlen az egyének méltóságérzetének erősítéséhez a kormányokkal való kapcsolataikban, az egyéni és kollektív biztonságérzet helyreállításához a gyors társadalmi és gazdasági változások közepette, valamint a kormány hatékonyságának és eredményességének javításához a termelékenység növelése érdekében. Ezen erőfeszítések középpontjában a digitális technológiák stratégiai felhasználása áll a átláthatóság, a reagálóképesség és az adatalapú döntéshozatal javítása érdekében. Ugyanilyen fontos a beszerzési rendszerek modernizálása, a költségvetési keretek fejlesztése és a szabályozási struktúrák reformja – mindez elengedhetetlen a előttünk álló komplex kihívások kezeléséhez.
A kormányoknak ma egy gyorsan változó digitális környezetben és a zökkenőmentes szolgáltatások iránti növekvő közvéleményi elvárások között kell eligazodniuk. A digitális kormányzati index ( Digital Government Index (, DGI) hat dimenzió mentén értékeli a digitális kormányzati politikákat: digitális tervezés, adatalapú közszféra, kormányzati platform, alapértelmezett nyitottság, felhasználóorientáltság és proaktivitás, minden dimenzióban 0 (a legalacsonyabb) és 1 (a legmagasabb) közötti pontszámmal. A DGI összpontszáma az összes dimenzió átlaga.
Magyarország 2022-ben 0,49 ponttal az OECD-átlag alatt teljesített a digitális kormányzati indexen, míg az OECD-átlag 0,61 volt. Magyarország legerősebb dimenziója az „adatokon alapuló közszféra” volt…”
Forrás:
Government at a Glance 2025: Hungary; OECD, Government at a Glance 2025, Country Notes; 19 June 2025