„Az állampolgárok ügyintézési lehetőségeit korlátozó bürokrácia csökkentésére, valamint a magas szintű és korszerű közigazgatási e-ügyintézési megoldások bevezetésére fókuszál az Európai Uniós forrásból 1,8 mrd Ft keretösszeggel megvalósuló KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00014 azonosító számú kiemelt projekt.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság a Miniszterelnökség Közigazgatási Programok Irányító Hatóság által, a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program keretében meghirdetett KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 kódszámú felhívására támogatási kérelmet nyújtott be a „Közúti gépjármű-, vízügyi és légügyi közlekedési-, engedélyezési és vizsgáztatási folyamatok ügyfélközpontú elektronizálása” címmel, mely projekt támogatást nyert.
Az elektronikus ügyintézés lehetőségek körének bővítése és fejlesztése által, a hatósági eljárások folyamatainak elektronizálása által egyszerűsödik a Hatóság és az ügyfelek közötti kommunikáció, csökkennek az ügyfelek és az ügyintézők adminisztratív terhei, csökken az eljárások, ügyintézések időigénye. A projektben létrejövő e-megoldásfejlesztéseknek köszönhetően az ügyfelek kényelmesen, rövidebb idő alatt intézhetik a hatósági eljárásokhoz kapcsolódó ügyeiket akár otthonukban is.
A projekt keretében végrehajtott fejlesztések következtében hasznos és széles körű információkat biztosítunk a gépjármű tulajdonosok részére járművükhöz kapcsolódóan egy könnyen kezelhető mobil applikáción, illetve honlapon keresztül. Meggyorsulnak a hatósági eljárások a járművezetői és szaktanfolyami vizsgáztatás, a hajózási engedélyezési folyamatok, a légügyi és hajózási képesítő vizsgák tekintetében, lehetővé válik több eljáráshoz kapcsolódóan az elektronikus fizetés. Az ügyfelek kényelmének és magasabb fokú elégedettségének érdekében az ügyféltájékoztatási rendszer is további fejlesztéseken megy keresztül egy modern Call Center és hatósági honlap kialakításával.
A kialakításra, továbbfejlesztésre kerülő rendszerekkel szemben támasztott magas fokú követelmények érdekében jelentős informatikai fejlesztések is megvalósításra kerülnek, amelyek – az ügyfelek és a Hatóság által elvárt – a rendszerek magas szintű rendelkezésre állását biztosítják az akadálymentes működés érdekében.”
Forrás:
Korszerűsödik az ügyintézés; Nemzeti Közlekedési Hatóság; 2016. június 3.
Lásd még: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 – Az adminisztratív terhek csökkentése; Széchenyi 2020