„A járások kialakításával az államigazgatási ügyek továbbra is azokon a helyeken intéződnek, mint eddig.
A járások kialakításánál alapvető cél, hogy az államigazgatási ügyek továbbra is azokon a helyeken intéződjenek, ahol eddig, tehát senkinek ne kelljen többet utaznia – hangoztatta a Vas megyei Vépen szerdán Virág Rudolf, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium helyettes államtitkára.
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége által szervezett önkormányzati fórumon a helyettes államtitkár szólt arról, egyelőre még nem dőlt még el, milyen államigazgatási hatáskörök maradhatnak a jegyzőknél, de azokban az ügyekben, ahol nagy helyismeretre van szükség – ilyenek például egyes birtokviták – célszerűbb, ha továbbra is a jegyzők dönthetnek.
Vannak viszont olyan ügyek – ilyenek például az építéshatósági ügyek – amelyeknél kifejezetten előnyös, ha a határozatok „helyi ráhatásoktól mentesen”, kizárólag szakmai szempontok alapján a járási hivatalokban születnek meg – tette hozzá.
Elmondta, hogy ott ahol jelenleg okmányiroda működik, az okmányirodai funkció megtartásával kormányablakot is kívánnak létesíteni, kibővítve a lehetőséget, hogy az okmányirodákban a kormányablakon keresztül az államigazgatási ügyeket is el lehessen intézni.
Ahol nem lesz járási székhely, ott is lesz okmányiroda és lesz kormányablak is – mondta.
Virág Rudolf elmondta: százhatvan és százhetven közötti járás kezdheti meg működését a tervek szerint 2013 január elsejétől Magyarországon. A majdani járások nem érhetnek majd túl a megyehatárokon, és az egy járáshoz tartozó legtávolabbi települések a járási székhelytől legfeljebb 30 kilométer távolságban lehetnek.
A 216 településből álló Vas megyében hét járás alakulhat, Szombathely, Kőszeg, Sárvár, Celldömölk, Vasvár, Körmend és Szentgotthárd járási központokkal – közölte a helyettes államtitkár.”
Forrás:
Virág Rudolf: a járásokkal az ügyintézés helyszínei nem változnak, kisalfold.hu, 2012. február 29.