közigazgatás: magyar

Okmányirodával közös, új típusú Kormányablak nyílt Kalocsán

Szerző: 2014. március 23.No Comments

„Dr. Szabó Erika, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért felelős államtitkára Kalocsán, 2014. március 20-án adta át Bács-Kiskun megye első, új típusú, az okmányirodai szolgáltatásokat is ellátó Kormányablakát. Az ősi érseki városban rendezett eseményen részt vett dr. Kerényi János, a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja és Font Sándor országgyűlési képviselő, akik Török Ferenc polgármesterrel közösen vágták át a Kormányablak megnyitását jelképező nemzetiszínű szalagot.

A vendégeket és az érdeklődőket elsőként dr. Kerényi János köszöntötte, aki annak a véleményének adott hangot, hogy Kalocsán 2010-ban történt meg az igazi rendszerváltás. Az új városvezetés konstruktív partner volt a 21 települést magában foglaló Járási Hivatal kialakításában, és hatékony segítséget nyújtott ahhoz is, hogy a Kormányablak helyéül szolgáló mintegy 25 millió forint európai uniós és kormányzati forrásból létrejövő épületrész magas fokon feleljen meg új funkciójának. A kormánymegbízott köszönetét fejezte ki a Kormányablak kialakításában közreműködőknek, majd sikeres munkát, elégedetten távozó ügyfeleket kívánt a Kormányablakban dolgozó munkatársaknak.

Dr. Szabó Erika államtitkár köszöntőjében felelevenítette a területi közigazgatás 2010-ben kezdődött rendszerszintű átalakításának főbb állomásait. Mint mondta, az integrált kormányzati ügyfélszolgálat a magasabb szintű, jobb, kulturáltabb ügyintézés lehetőségét teremti meg. Az új, átalakított közigazgatás alapelve, hogy kifelé a legegyszerűbb, befelé a leghatékonyabb legyen az állam. Az új típusú, okmányirodával kombinált Kormányablakban az állampolgárok szakmailag és emberileg is felkészült ügyintézőkkel találkoznak, akik valódi segítséget és támogatást nyújtanak az oda telepített 241 ügytípusban.

Az államtitkár arról is szólt, hogy a kormányváltás előtt az állampolgárok közigazgatásba vetett bizalma elfogyott. Ezért az új kormány úgy döntött, hogy a fókuszt az ügyfélre helyezi. Ennek megfelelően a közigazgatás átalakítása új, ügyfélbarát szemléletmóddal párosult. A terv kezdettől fogva az volt, hogy az okmányirodákkal közös Kormányablakokat alakítsanak ki, így működjenek a korszerűbb, az eddigieknél bővebb ügykörű ügyintézési pontok. Ehhez informatikai fejlesztések kellettek, hogy az ügyintézők is könnyebben tudják az ügyeket kezelni, valamint az állampolgárok is kényelmesen, minél több ügyet tudjanak egy helyen elintézni. A cél Kalocsán már megvalósult: olyan közigazgatás működik, ahol az ügyintézők, az ügyek kerülnek közelebb a polgárokhoz, és nem a polgároknak kell az ügyek után járniuk, hiszen az az idő, amit a polgár ügyintézéssel tölt, az kiesett idő mind nemzetgazdasági, mind családi szempontból.

Dr. Szabó Erika rámutatott: a kormányablakban dolgozó munkatársak olyan képzésen vettek részt, amely a szakmai tudás megteremtése mellett kommunikációs és konfliktuskezelő képességüket is fejlesztette. A képzés mellett egy egységes tudásbázis is létrejött, mely kiszolgálja az ügyfélszolgálatok munkatársait. A tudástár egy olyan informatikai alapon működő adatbázis, amely az adott ügykörre vonatkozóan minden, az érdemi ügyintézéshez szükséges információt, jogszabályi hivatkozást tartalmaz. Ez több mint 2000 ügykörben segíti az eligazodást. Mivel a kormányablakok közvetlen találkozást biztosítanak az állampolgárokkal, ezáltal a közigazgatás hatékonyságának indikátorai is. A közvetlen találkozásból mérhető majd le a közigazgatáshoz való viszony, a közigazgatásba vetett hit, hogy az állampolgárok hisznek a jó államban és a jó közigazgatásban.

Font Sándor országgyűlési képviselő Kalocsa városnak a járásban betöltött szerepét hangsúlyozva elmondta: Kalocsa a történelmi gyökereihez igazodva nemcsak a szűkebb járásnak, hanem a térségnek is az egyik meghatározó központja kíván lenni. Ezt a város vezetése által képviselt folyamatot erősíti a most megnyíló Kormányablak is.

Török Ferenc polgármester elmondta: a városi önkormányzat arra törekedett, hogy a városi és a járási közigazgatást – a külső homlokzatán ezekben a hetekben megújuló – városháza épületében tartsa. Gratulált a Kormányablak zökkenőmentes és magas színvonalú kialakításához, amely immár lehetővé teszi, hogy hétfőtől péntekig, 8-20 óráig bárki kulturált körülmények között, felkészült kormánytisztviselők közreműködésével intézze az ügyeit.

A beruházást lehetővé tevő EKOP-1.2.26 kódú, A járások informatikai infrastruktúrájának fejlesztése, az EKOP-2.1.23 kódú, A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe, valamint az EKOP-1.1.4 kódú, Központosított kormányzati Informatikai rendszer kiterjesztése megnevezésű projektekből a modern informatikai eszközök és innovatív ügyfélszolgálati megoldások a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium és a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. által kerültek beszerzésre. Az egységes arculati elemek megtervezése és a bútorzat beszerzése a TIOP-3.3.1/A kódú, a Közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése: akadálymentesítés című projektből valósult meg a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal által.”

Forrás:
Okmányirodával közös, új típusú Kormányablak nyílt Kalocsán; Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal; 2014. március 20.