Skip to main content
gazdaságszakirodalom

Adalékok a kreatív gazdaság elméletéhez

By 2015. november 15.No Comments

„A posztindusztriális forradalommal, amelyet az információ forradalmának is nevezhetünk, kezdetét vette egy új korszak, amely új társadalmi és gazdasági világrendet teremtett, és
átalakította a versenyképességről alkotott elképzeléseket. A versenyképesség a közgazdaság-tudomány több részterületén az elmúlt két évtizedben az egyik kulcsfogalommá vált (Horváth Gy. 2001). Az Európai Unió országainak, köztük hazánknak is szembe kellett nézniük a tudás, az innováció és a kreativitás felértékelődésével, amely egyben a humán erőforrás jelentőségének erősödését is jelentette. Az új gazdasági erőt napjainkban azok az iparágak képviselik, amelyekben a fő értéket a tudás által hozzáadott érték adja. Éppen ezért a versenyképesség erősítésében kulcsfontosságúvá vált a tudás és kreativitás vonzása…Tanulmányunkban interdiszciplináris módon kívánjuk bemutatni a kreativitás értelmezésének változását és a kreatív gazdaság fogalomkörét mai ismereteink szerint. Külön foglalkozunk a kreatív gazdaság megtelepedését befolyásoló tényezőkkel is, terjedelmi okokból viszont nem tárgyaljuk a kreatív osztály elméletének kérdéskörét.”

Forrás:
Adalékok a kreatív gazdaság elméletéhez; Keresnyei Krisztina, Egedy Tamás; Földrajzi Közlemények; 2015, 139. évf. 1. szám; 30-42. oldalak (pdf)