„08:20 Regisztráció
08:50 – 09:00 Megnyitó az IIR és a nap elnöke részéről
Nap elnöke: Keringer Zsolt, Osztályvezető, Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Informatikai, Minőségügyi és Gondnoksági Kabinet09:00 – 09:40
Az e-ügyintézési törvény 2017 januárjában hatályba lépő módosításai, új elemei
* A legújabb végrehajtási rendeletek – miben hoznak változást az új VHR-ek a korábbi rendeletekhez képest?
* Az elektronikus személyi igazolvány előnyei
* Mely szakaszban tart az e-aláírás fejlődése?
* Az előírások gyakorlati alkalmazása, a jogszabályoknak való megfelelés nehézségei
* Hol tart az e-azonosítás kérdése? Hol használják? Mik a tapasztalatok?
Előadó: Felkérés alatt09:40 – 10:20
Dokumentumkezelési, elektronizálási kihívások és megoldások
* Milyen folyamatok zajlanak le a dokumentumkezelés során a közigazgatásban?
* Hogyan támogatják hatékonyan a munkafolyamatokat az egyes alkalmazások?
* Alkalmazások közötti integráció
* E-ügyiratkezelő szoftverek a hatékony közigazgatás érdekében
* Az adatok digitalizálása, dokumentumarchiválás
* E-aláírás, ügyfélkapu az önkormányzatoknál és hivataloknál
* Az eIDAS rendelettel kapcsolatos főbb változások
* Elektronikusan hitelesített üzleti megoldások a közigazgatási intézmények számára
* Elektronikus számlázás és e-archiválás kérdése
* A tanúsítványok jövője, várható fejlesztések és módosítások
Előadó: Felkérés alatt10:20 – 10:45 Kávészünet
10:45 – 11:15
A Központi Érkeztető Rendszer
* Az EKÜR és a KÉR
* A KÉR felépítése, munkafolyamata
* Eredmények, tapasztalatok, együttműködés
* A továbbfejlesztés irányai
Előadó: Surányiné dr. Temesi Mária, Főosztályvezető, KÉR-KEKKH11:15 – 11:45
KÖFOP projektek tervei, céljai a jövőre nézve
* A KÖFOP projektek összefoglalása
* Kitűzött célok és tervek a jövőt tekintve
Előadó: Felkérés alatt11:45 – 12:25
Felhőszolgáltatások a közigazgatásban
* Felelős felhőhasználat a kormányzatban
* Mi a szerepe a privát felhőnek?
* Milyen szabályrendszer támogatja a közigazgatási felhőszolgáltatást?
* Virtualizáció, biztonság és ügyfélélmény biztosítása
* Privát és publikus felhőszolgáltatások a közigazgatásban
Előadó: Felkérés alatt12:25 – 13:25 Ebédszünet
13:25 – 14:00
E-építésügy
* Az OÉNY működtetése
* ÉTDR
* E-építési napló
* E-közmű
* E-tanúsítás
Előadó: Both András, Infokommunikációs igazgató, Lechner Tudásközpont14:00 – 14:25
Felvezető előadás – tapasztalatok az ASP2 projekt első fázisával kapcsolatban
* Önkormányzati ASP2 projekt és hatásai
* Milyen irányok várhatóak a fejlesztésben? Rendszercsatlakozás vagy interfészes kapcsolat?
* Hogyan biztosítják a felhasználóbarát használatot?
* Miként lesz megoldva az alkalmazások közötti integráció?
* Az önkormányzatok kötelező csatlakozása 2017. január 1-től – eredmények, tapasztalatok a konzorcium szemszögéből?
Előadó: dr. Rupp Zoltán, Projektigazgató, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.14:25 – 15:05
KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS – ASP, EKOP/ÁROP, KÖFOP
Moderátor: dr. Rupp Zoltán, Projektigazgató, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
* 2017. január 1-i ASP csatlakozással kapcsolatos tapasztalatok
* EKOP/ÁROP projektek tapasztalatai – felmerülő kérdések
* Mik a tanulságok a KÖFOP projektekre vonatkozóan?
* Eddigi KÖFOP előrehaladás, eredmények és tapasztalatok
Résztvevők:
Keringer Zsolt, Osztályvezető, Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Informatikai, Minőségügyi és Gondnoksági Kabinet
Vágujhelyi Ferenc, Elnök, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács15:05 – 15:30 Kávészünet
15:30 – 16:00
Szoftverfejlesztés a közigazgatásban
* Régen a számviteli programot maguknak írták a cégek, ma már csak használják. Erre tart a „közigazgatási szoftver” is?
* Meg lehet formálisan fogalmazni a közigazgatási feladatot? (Lehet a méltányosság norma?)
* Alapműveletek: hitelesség (állapottér meghatározása), műveletek állításokkal és az implikáció.
* Az ügyviteli rendszertől a közigazgatási döntéstámogató szakértői rendszerig.
* Mit vegyünk, mit fejlesszünk?
* Kié a norma és a gyakorlat tudása? Kié lesz?
* Lehet az informatikus a közigazgatás gazdája?
* Hogyan foglalják vissza a közigazgatást a jogászok és az igazgatásszervezők?
Előadó: Vágujhelyi Ferenc, Elnök, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács16:00 – 16:30
A kormányhivatalok és kormányablakok fejlesztése
* Mennyire bizonyul hatékonynak ez az ügyintézési felület?
* A dolgozók és az ügyfelek által tapasztalható előnyök és hátrányok
* Milyen önkormányzati ügytípusok kerültek át a kormányablakhoz?
* Hogyan oldják meg az elektronizálást?
* Mik az elképzelések és a célok a jövőre nézve? Középtávú fejlesztési koncepció
Előadó: Dr. Urbán Viktor, Elnök, Intelligens Társadalomért Országos Szövetség16:30 – 17:00
SZEÜSZ-ök megvalósulása, hatékonysága – hogyan működnek a gyakorlatban?
* Mely SZEÜSZ-ök valósultak meg eddig? A SZEÜSZ-ök gyakorlati elterjedése. Mik a tapasztalatok a bevezetett szolgáltatásokkal kapcsolatban?
* Hogyan alkalmazzák ezeket az önkormányzatok, a hatóságok?
* Hogyan viszonyulnak az ügyfelek a SZEÜSZ-ökhöz?
* A tervezés szakaszában tartó szolgáltatások
* SZÜF – Személyes Ügyintézési Felület
Előadó: Engedélyeztetés alatt17:00 – 17:25
A közigazgatás adatainak hasznosítása
* Kinek és miért fontosak a közigazgatás adatai?
* Milyen jogszabályok szabályozzák a közigazgatás adatainak hasznosítását?
* Hogyan áll a kormányzati adatpolitika elfogadása?
* Milyen kormányzati adatpolitikai intézkedések várhatók?
* Lesz-e Magyarországon kormányzati adatportál?
* Hogyan hasznosítják a közadatokat az okos városok?
Előadó: Sikolya Zsolt, Szakértő, Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács17:25 A konferencia vége”
Forrás:
E-közigazgatás 2017 konferencia; IIR Magyarország